Spoločnosť Direct Ferries Limited sa zaviazala rešpektovať a chrániť vaše súkromie a dodržiavať zákony týkajúce sa ochrany osobných údajov a súkromia. Tieto Zásady ochrany osobných údajov sa vzťahujú na všetky osoby, ktoré s nami komunikujú za účelom používania našich služieb alebo získavania informácií o našich službách („vy“ alebo „vaše“). Tieto Zásady ochrany osobných údajov stanovujú, ako zhromažďujeme, používame, uchovávame, zdieľame a chránime údaje o vás („osobné údaje“).
Vysvetľujú tiež vaše práva v súvislosti s vašimi osobnými údajmi a spôsob, akým môžete nás alebo príslušného regulátora kontaktovať v prípade sťažnosti. Chceme sa ubezpečiť, že prijmete informované rozhodnutia, preto si prosím nájdite chvíľu na prečitanie nižšie uvedených častí, aby ste sa dozvedeli, ako môžeme použiť vaše osobné údaje.
Direct Ferries Limited ("Direct Ferries", "my", "náš" alebo "nás") je súkromná spoločnosť s ručením obmedzeným registrovaná v Anglicku a Walese pod registračným číslom 03865405, so sídlom na adrese Units 2 & 3, Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Foxhall, Ipswich, Anglicko, IP10 0BF. Sme online agregátor poskytujúci služby porovnávania trajektov a rezervácií. Na účely ochrany údajov sme prevádzkovateľom údajov – spoločnosťou, ktorá je zodpovedná za vaše súkromie – a naše registračné číslo na Úrade komisára pre informácie (ICO) je ZA173923.
Tieto Zásady ochrany osobných údajov by ste si mali prečítať v spojení s našimi Zásadami používania súborov cookie, Zmluvnými podmienkami používania webových stránok a/alebo aplikácií Direct Ferries a akýmikoľvek inými zmluvnými podmienkami vydanými pri rezervácii lístkov na trajekt alebo iných produktov a služieb.
Aké druhy osobných údajov od vás zhromažďujeme?
Osobné údaje zhromažďujeme, keď:
Presnejšie povedané:
Zhromažďujeme nasledujúce kategórie osobných údajov (dané požadované informácie sa budú líšiť v závislosti od požiadaviek prevádzkovateľa trajektu):
Osobné údaje o iných osobách
Ak nám poskytnete osobné údaje o inej osobe (napríklad o členovi rodiny, spolucestujúcom a/alebo dieťati), zodpovedáte za to, že budete mať súhlas danej osoby (alebo súhlas príslušnej osoby s rodičovskými právami a povinnosťami) poskytnúť tieto informácie za účelom použitia uvedeného v týchto Zásadách ochrany osobných údajov a za to, že ju oboznámite s týmito Zásadami ochrany osobných údajov.
Osobitné kategórie osobných údajov
S niektorými osobnými údajmi, ktoré nám poskytnete, vrátane zdravotných údajov (ako sú problémy s mobilitou) („Zdravotné údaje“) možno zaobchádzať ako s osobitnou kategóriou osobných údajov, na ktoré sa vzťahuje dodatočná ochrana podľa zákona o ochrane údajov. Vo všeobecnosti sa snažíme obmedziť okolnosti, za ktorých sa takéto údaje zhromažďujú.
Osobné údaje spadajúce do osobitnej kategórie spracúvame na účely uvedené v tabuľke v prílohe 1 nižšie, v ktorej je uvedený aj príslušný právny základ, z ktorého vychádzame pri spracúvaní osobných údajov na všetky účely.
Deti
Naša webová stránka, aplikácia a služby nie sú určené pre deti a vedome nezhromažďujeme údaje o deťoch, okrem prípadov, keď v rámci rezervácie odošlete informácie o dieťati (alebo deťoch).
Na čo používame Vaše osobné údaje?
Tabuľka v prílohe 1 – ktorú možno nájsť na konci týchto Zásad ochrany osobných údajov – uvádza kategórie osobných údajov, ktoré o vás zhromažďujeme (ako je definované vyššie), a ako tieto informácie používame. V tabuľke sú uvedené aj právne základy, na ktoré sa pri spracúvaní osobných údajov opierame.
Kedy Vám budeme posielať marketingové materiály?
Môžeme vám posielať marketingové správy prostredníctvom e-mailu, textovej správy alebo prostredníctvom upozornení push v rámci našej aplikácie, aby sme vás informovali o našich najnovších a najlepších ponukách, najnovších službách, zverejnených cestovných poriadkoch a pomohli vám nájsť ceny lístkov na trajekty.
Tieto marketingové správy budete od nás dostávať, ak ste o ich zasielanie požiadali alebo ak ste existujúcim zákazníkom a neodhlásili ste sa zo zasielania marketingových správ.
Naše marketingové správy môžete kedykoľvek zastaviť nasledujúcim spôsobom:
Keď urobíte čokoľvek z vyššie uvedeného, aktualizujeme údaje o vašom účte, aby ste už nedostávali ďalšie marketingové správy.
Budeme sa snažiť vaše údaje čo najskôr aktualizovať, ale upozorňujeme, že to môže trvať až 2 pracovné dni, kým to nadobudne účinnosť.
Zrušenie prijímania marketingových správ nezastaví komunikáciu o službách, ako sú potvrdenia rezervácie a aktualizácie.
Prispôsobená reklama
Podieľame sa aj na reklame založenej na záujmoch a využívame služby reklamných spoločností tretích strán, aby sme vám mohli zobraziť cielené reklamy na základe vašej histórie prehliadania online a záujmov. Za týmto účelom môžeme my alebo naši reklamní partneri zhromažďovať vaše kontaktné údaje, informácie o tom, ako používate našu webovú stránku alebo aplikáciu alebo ako sa k nim pripájate, prípadne typy iných webových stránok, služieb sociálnych médií, obsahu a reklám, ktoré (vy alebo iní používatelia používajúci vaše zariadenie) navštevujete alebo ako si zobrazujete alebo sa pripájate k našej webovej stránke, aby sme my alebo naši reklamní partneri mohli prehrávať alebo zobrazovať reklamy na našej webovej lokalite, na iných webových stránkach, v aplikáciách alebo službách, či na iných zariadeniach, ktoré používate.
Ak sa chcete dozvedieť viac o prispôsobenej reklame a o tom, ako môžete zrušiť niektoré z týchto reklám a obmedziť niektoré reklamné súbory cookie tretích strán, navštívte:
Kedy sa budeme deliť o vaše informácie s ostatnými?
Možno budeme musieť zdieľať vaše osobné údaje s nasledujúcimi kategóriami príjemcov:
Poskytovatelia cestovných služieb: patria sem prevádzkovatelia trajektov, prevádzkovatelia pre poskytovanie lístkov, poskytovatelia poistenia a distribútori iných služieb a produktov, ktoré kupujete cez Direct Ferries.
Naši poskytovatelia služieb: vaše osobné údaje môžeme zdieľať s predajcami tretích strán a inými poskytovateľmi služieb, ktorí pre nás alebo v našom mene vykonávajú služby, čo môže zahŕňať poskytovanie marketingových, kuriérskych, webhostingových, monitorovacích a/alebo služieb prevencie podvodov, online reklamy a analytických služieb.
Odborní poradcovia: vaše osobné údaje môžeme zdieľať s našimi právnikmi, účtovníkmi, poisťovateľmi a inými odbornými poradcami v takom rozsahu, ako je to potrebné (napríklad právne zastúpenie v prípade právnych nárokov).
Kupujúci a tretie strany v súvislosti s obchodnou transakciou: vaše osobné údaje môžeme sprístupniť tretím stranám (vrátane nového vlastníka) v súvislosti s obchodnou alebo firemnou transakciou, ako je fúzia, predaj aktív alebo akcií, reorganizácia, financovanie, zmena kontroly alebo akvizícia celého nášho podniku alebo jeho časti.
Orgány činné v trestnom konaní, regulátori, vládne a iné príslušné orgány: Možno budeme musieť zdieľať vaše osobné údaje s tretími stranami, ako to vyžaduje zákon alebo na uskutočnenie vašej rezervácie (vrátane prístavných úradov, colníc a pasových úradov), alebo ak sa odôvodnene domnievame, že takéto opatrenie je potrebné na (i) dodržanie zákona a opodstatnených požiadaviek orgánov činných v trestnom konaní; (ii) odhalenie a vyšetrenie nezákonnej činnosti a porušenia dohôd; a/alebo (iii) vykonanie alebo chránenie práva, majetku alebo osobnej bezpečnosti spoločnosti Direct Ferries, jej používateľov alebo iných osôb, ako to vyžaduje zákon.
Ďalšie spoločnosti skupiny Direct Ferries: vaše osobné údaje môžeme sprístupniť spoločnostiam v rámci skupiny spoločností Direct Ferries, ak poskytujú služby v našom mene alebo ak je takéto sprístupnenie inak potrebné v súlade so spôsobmi použitia uvedenými v prílohe 1.
Spracovatelia platieb: vaše platobné údaje môžeme zdieľať so spoločnosťami vydávajúcimi kreditné karty, aby sme overili údaje o vašej kreditnej karte a dostali platbu pri kúpe produktu alebo služby.
Ako používame súbory cookie
Môžeme používať súbory cookie a podobné technológie, aby sme vás odlíšili od ostatných používateľov našej stránky a aplikácie. Viac informácií o súboroch cookie a o tom, prečo ich používame, nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie tu.
Vaše práva týkajúce sa vašich osobných údajov
Právo na prístup a prenos dát
Máte právo požiadať o kópiu všetkých osobných údajov, ktoré o vás uchovávame. Za určitých okolností máte právo získať kópiu osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, v štruktúrovanom, bežne používanom, strojovo čitateľnom formáte, ktorý podporuje opakované použitie, alebo právo požiadať o prenos vašich osobných údajov do inej spoločnosti. Predtým, ako zareagujeme na vašu žiadosť vás môžeme požiadať, aby ste nám poskytli príslušné dôkazy na overenie vašej totožnosti. Po overení vašej totožnosti odpovieme čo najrýchlejšie a v každom prípade v rámci časového rámca v súlade s platnými zákonmi o ochrane údajov.
Ak máte online účet, môžete sa do svojho účtu kedykoľvek prihlásiť a prezrieť si všetky osobné informácie, ktoré sú v ňom uložené.
Právo na aktualizáciu a zmenu
Ak sú niektoré z osobných údajov, ktoré o vás uchovávame, nepresné, máte právo tieto údaje opraviť alebo doplniť, ak sú neúplné.
Právo na obmedzenie
Za určitých okolností nás máte právo požiadať, aby sme obmedzili účely, na ktoré spracúvame vaše osobné údaje, ak ďalšie spracúvanie osobných údajov týmto spôsobom nie je opodstatnené, napríklad ak správnosť osobných údajov spochybňujete.
Právo na sťažnosť
Ak máte pocit, že sme nesprávne naložili s vašimi údajmi alebo porušili vaše práva stanovené zákonmi na ochranu údajov, môžete nám to oznámiť kontaktovaním nášho tímu zákazníckej podpory alebo podaním sťažnosti na dozorný orgán zodpovedný za ochranu údajov v krajine, v ktorej žijete, alebo v mieste údajného porušenia. Zoznam dozorných orgánov v rámci EÚ nájdete tu: https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en. V Spojenom kráľovstve je príslušným dozorným orgánom Úrad komisára pre informácie a jeho podrobnosti sú k dispozícii na adrese www.ico.org.uk.
Právo na vymazanie
Za určitých okolností môžete požiadať o vymazanie svojich osobných údajov, keď už nie sú potrebné na spracovanie transakcie, alebo keď nie sme zo zákona povinní tieto informácie uchovávať. V prípade, že vaše osobné údaje už nie sú viac potrebné, žiadosť o vymazanie informácií sa vykoná bez zbytočného odkladu a v každom prípade v rámci lehôt v súlade s platnými zákonmi o ochrane údajov.
Právo namietať a odvolať súhlas
Za určitých okolností máte právo namietať proti spracúvaniu, ktoré vykonávame na základe oprávnených záujmov. Ak ste dali súhlas na spracúvanie vašich osobných údajov, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať (bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť nášho spracúvania vykonaného pred týmto bodom).
Ako si uplatniť svoje práva
Môžete nám kedykoľvek napísať a uplatniť si ktorékoľvek z vyššie uvedených práv v súvislosti s akýmikoľvek osobnými údajmi, ktoré o vás uchovávame. Naše kontaktné údaje sú uvedené na konci týchto Zásad ochrany osobných údajov.
Uveďte svoje meno a adresu spolu s referenciou rezervácie a/alebo číslom účtu. Ak odošlete žiadosť o prístup k vašim osobným údajom, boli by sme vďační, keby ste nám poskytli aj stručné podrobnosti o tom, o kópiu akých informácií máte záujem (pomôže nám to ľahšie vyhľadať vaše údaje).
Podnikneme všetky primerané kroky na potvrdenie vašej totožnosti predtým, ako vám poskytneme podrobnosti o akýchkoľvek osobných údajoch, ktoré o vás uchovávame.
Medzinárodné prenosy vašich osobných údajov
Všetky naše údaje o zákazníkoch sú uložené na serveroch v rámci EÚ. Aby sme mohli plniť našu zmluvu s vami možno budeme musieť za určitých okolností zdieľať niektoré vaše osobné údaje s našimi partnerskými dopravcami trajektov, spoločnosťami skupiny alebo inými našimi poskytovateľmi služieb so sídlom mimo Spojeného kráľovstva (“UK”) a/alebo Európskeho hospodárskeho priestoru. ("EHP").
V niektorých prípadoch to môže viesť k tomu, že vaše osobné údaje budú prenesené do krajiny, ktorá nemá dostatočnú úroveň ochrany osobných údajov. V takom prípade sa tieto medzinárodné prenosy vašich osobných údajov uskutočnia v súlade s príslušnými zárukami, ako je medzinárodná dohoda o prenose údajov prijatá vládou Spojeného kráľovstva alebo štandardné zmluvné doložky prijaté Európskou komisiou.
Niektoré funkcie našich služieb zákazníkom zadávame poskytovateľovi kontaktného centra, ktorý má personál v Južnej Afrike, ktorý má vzdialený prístup k osobným údajom (ktoré sú uložené v Spojenom kráľovstve/EHP). V tomto prípade sa spoliehame na štandardné zmluvné klauzuly schválené EÚ a Spojeným kráľovstvom a vykonali sme príslušné hodnotenia rizík a implementovali sme príslušné zmluvné opatrenia, aby sme zaistili, že údaje, ku ktorým sa týmto spôsobom pristupuje mimo Spojeného kráľovstva a EHP, budú zabezpečené a s minimálnym prístupom.
Ak sa chcete dozvedieť viac o bezpečnostných opatreniach, ktoré používame, kontaktujte nás pomocou údajov uvedených na konci týchto Zásad ochrany osobných údajov.
Uchovávanie a anonymizovanie osobných údajov
Vaše osobné údaje uchovávame tak dlho, ako je to potrebné na splnenie našich legitímnych obchodných potrieb a na splnenie našich právnych a/alebo regulačných požiadaviek. Po uplynutí tejto doby vaše osobné údaje buď vymažeme, alebo ich anonymizujeme tak, aby ich už nebolo možné osobne identifikovať.
Na určenie primeranej doby uchovávania osobných údajov zvažujeme množstvo, povahu a citlivosť osobných údajov, potenciálne riziko ujmy v dôsledku neoprávneného použitia alebo sprístupnenia vašich osobných údajov, účely, na ktoré vaše osobné údaje spracúvame a či môžeme dosiahnuť tieto účely inými prostriedkami a príslušnými zákonnými, regulačnými, daňovými, účtovnými alebo inými požiadavkami.
Bezpečnosť údajov
Spoločnosť Direct Ferries si uvedomuje, že jej zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o to, ako spoločnosti chránia osobné údaje pred nesprávnym používaním a zneužívaním, a o pravidlá ochrany súkromia vo všeobecnosti. Na ochranu vašich osobných údajov pred náhodným alebo nezákonným zničením, stratou, zmenou alebo poškodením implementujeme vhodné technické a organizačné opatrenia vrátane šifrovania. Všetky osobné údaje, ktoré zhromažďujeme, budú uložené na našich zabezpečených serveroch. Neustále kontrolujeme a zdokonaľujeme naše technické, fyzické a manažérske postupy a pravidlá, aby sme chránili vaše osobné údaje pred neoprávneným prístupom, náhodnou stratou a/alebo zničením. Na šifrovanie citlivých informácií, ako sú údaje z vašej kreditnej karty či iné finančné informácie, používame napríklad technológiu bezpečnostných protokolov (SSL).
Zmeny týchto Zásad
Príležitostne môžeme potrebovať vykonať zmeny na tejto stránke a v našich Zásadách ochrany osobných údajov, aby sme odzrkadlili zmeny v tom, ako spracúvame vaše údaje, alebo v reakcii na zmeny v platnej legislatíve na ochranu údajov a súkromia. Keď tieto Zásady ochrany osobných údajov podstatným spôsobom zmeníme, na konci týchto Zásad ochrany osobných údajov aktualizujeme dátum „poslednej zmeny“. Zmeny týchto zásad ochrany osobných údajov sú účinné, keď sú zverejnené na tejto stránke.
Ak dôjde k nejakým významným zmenám, objasníme ich buď prostredníctvom webovej stránky alebo iným spôsobom kontaktu, ako je napríklad e-mail.
Odkazy na webové stránky tretích strán
Naša webová stránka môže z času na čas obsahovať odkazy na a z webových stránok tretích strán, vrátane webových stránok iných prevádzkovateľov a pridružených spoločností. Ak použijete odkaz na ktorúkoľvek z týchto webových stránok, vezmite prosím na vedomie, že tieto webové stránky majú svoje vlastné zásady ochrany osobných údajov a že za ich zásady nepreberáme žiadnu zodpovednosť. Pred odoslaním akýchkoľvek informácií na tieto webové stránky si skontrolujte ich zásady.
Podpora ochrany osobných údajov
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto Zásad ochrany osobných údajov, postupov ochrany údajov spoločnosti Direct Ferries alebo si chcete uplatniť jedno zo svojich práv, napíšte na adresu: Web department, Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom alebo nám pošlite e-mail na dpo@directferries.com.
Ak sídlite v EÚ a chcete si uplatniť svoje práva podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov Európskej únie (EÚ GDPR) alebo máte akékoľvek otázky týkajúce sa vašich práv alebo všeobecných záležitostí týkajúcich sa ochrany osobných údajov, pošlite e-mail nášmu zástupcovi na eurep@directferries.com alebo nás kontaktujte poštou na adresu: The DPO Centre Europe Ltd, Alexandra House, 3 Ballsbridge Park, Dublin, D04C 7H2.
Posledná aktualizácia: 29.01.2025
PRÍLOHA 1 – OSOBNÉ ÚDAJE, KTORÉ ZHROMAŽDUJEME A AKO ICH POUŽÍVAME