Podmienky rezervácie spoločnosti Direct Ferries

Táto Stránka (ďalej len „Stránka“) porovnáva ceny a cestovné poriadky trajektov a vlakov a umožňuje vám rezervovať si cestu. Stránku vlastní a prevádzkuje spoločnosť Direct Ferries Limited (v týchto Podmienkach rezervácie označovaná ako „DFL“).  Direct Ferries (RoI) Limited („DF Ireland“) je tiež zmluvnou stranou týchto Podmienok rezervácie a je zodpovedná za dohodnutie a uzatváranie rezervácií v mene spoločnosti DFL a za prijímanie platieb v súvislosti s týmito rezerváciami.

1. Ustanovenia

Tieto Podmienky rezervácie sa vzťahujú na všetky rezervácie ciest trajektom a vlakom, ktoré si cestujúci rezervovali prostredníctvom tejto Stránky alebo pomocou Call centier DFL a nahrádzajú všetky predchádzajúce podmienky. V týchto Podmienkach rezervácie: „Vy“ znamená osoba, ktorá robí rezerváciu; „Zákazník“ znamená každá osoba, pre ktorú je spravená rezervácia, čo môžete (ale nie nevyhnutne) byť Vy; „Služby“ znamenajú služby ponúkané spoločnosťou DFL, ktoré zahŕňajú službu vyhľadávania trajektov a vlakov, službu porovnávania cien a rezervačnú službu (v súvislosti s ktorou je DF Ireland zodpovedná za dohodnutie a uzatváranie rezervácií a za prijímanie platieb).

DFL môže z času na čas zmeniť tieto Podmienky rezervácie, ale žiadne zmeny sa nebudú vzťahovať na rezervácie, ktoré ste si už spravili. Podmienky rezervácie, ktoré platia keď si robíte rezerváciu, by ste si mali uložiť, aby ste sa mohli na ne neskôr odvolať.  

2. Strany

Ani spoločnosť DFL, ani spoločnosť DF Ireland neprevádzkujú žiadne služby trajektovej alebo vlakovej dopravy, keďže takéto služby poskytujú dopravcovia trajektov a vlakov (ďalej len „Dopravca (Dopravcovia)“).  

Keď si zarezervujete trajektové alebo vlakové služby, spoločnosť DFL vystupuje ako zástupca Dopravcov, s výnimkou určitých trajektových alebo vlakových služieb, kde spoločnosť DFL vystupuje ako váš zástupca vo vzťahu k vyhľadávaniu a rezervovaniu trajektových alebo vlakových služieb. Ak spoločnosť DFL vystupuje ako váš zástupca, poveríte spoločnosť DFL, aby ako váš zástupca vo vašom mene zabezpečila cestu trajektom alebo vlakom, a vy ste príkazcom spoločnosti DFL. Spoločnosť DF Ireland potom v mene DFL zarezervuje cestu trajektom alebo vlakom. V oboch prípadoch (či už DFL vystupuje ako váš zástupca alebo zástupca Dopravcu) to znamená, že uzatvoríte zmluvu s príslušným Dopravcom trajektov alebo vlakov, ktorý bude stranou zodpovednou za poskytovanie trajektových alebo vlakových služieb, ktoré ste si rezervovali a vy budete viazaný/á  Podmienkami Dopravcu po tom, ako dostanete potvrdenie vašej rezervácie (pozri časť 8 nižšie).

Všetky rezervácie ciest trajektom alebo vlakom, ktoré si zarezervujete prostredníctvom tejto Stránky (alebo Call centier DFL) podliehajú: (i) týmto Podmienkam rezervácie, ktoré stanovujú podmienky, za ktorých vám spoločnosť DFL poskytuje svoje Služby a na základe ktorých DF Ireland vyjednáva a uzatvára rezervácie v mene DFL a prijíma platby v súvislosti s týmito rezerváciami; a (ii) podmienkam Dopravcov trajektových alebo vlakových služieb, ktoré stanovujú podmienky, na základe ktorých vám Dopravcovia poskytujú trajektovú alebo vlakovú službu (ďalej len „Podmienky Dopravcu“). Podmienky Dopravcu sú vám pred dokončením rezervácie sprístupnené. Zodpovedáte za to, že sa oboznámite s Podmienkami Dopravcu. V prípade akéhokoľvek rozporu alebo nesúladu medzi týmito Podmienkami rezervácie a Podmienkami Dopravcu majú prednosť Podmienky Dopravcu.

Osoba, ktorá vykoná rezerváciu prostredníctvom tejto Stránky alebo Call centra DFL, musí mať oprávnenie na to, že môže spraviť rezerváciu v mene iného Zákazníka. Pri rezervácii potvrdzujete, že každý Zákazník súhlasí s tým, že bude viazaný týmito Podmienkami rezervácie. Osoba, ktorá robí rezerváciu, je zodpovedná za svoje aktivity na Stránke a za ochranu všetkých poskytnutých osobných údajov vrátane hesiel, mien, pasov a cestovných údajov. Osoba, ktorá robí rezerváciu, musí zabezpečiť, aby všetky ňou poskytnuté informácie boli úplné a presné.  

3. Tarify a všeobecné informácie 

Tarify sú založené na type vozidla (ak existuje), počte cestujúcich, trase (trasách), dátumoch a časoch cesty. Vaša rezervácia si možno bude vyžadovať, aby Zákazníci odcestovali a/alebo pricestovali v určených dátumoch a časoch. Ak Zákazníci nedodržia uvedené dátumy a časy, môže sa stať, že im nebude povolená cesta a/alebo sa im môže zmeniť špecifikácia rezervácie a ubytovania a/alebo im môžu byť účtované dodatočné poplatky. Predovšetkým môže dôjsť k strate výhod akýchkoľvek akciových sadzieb a účtovaniu plného cestovného. Dodatočné poplatky uvedené v tomto odseku môžu byť pripísané na kreditnú alebo debetnú kartu, ktorú ste použili pri rezervácii, bez toho aby ste boli o tom upovedomený/á. 

Priestor pre vozidlá a cestujúcich a ubytovanie na palube závisia od dostupnosti a nemusia byť vždy k dispozícii. Akciové tarify podliehajú dodatočným špeciálnym podmienkam vrátane všeobecnej podmienky, že ak sa nevyužije niektorá časť trasy, spoločnosť DFL alebo Dopravca si vyhradzujú právo účtovať vám dodatočné poplatky. Spoločnosť DFL a DF Ireland majú právo zmeniť všetky zobrazené tarify vrátane prípadov, keď Dopravcovia zmenia svoje tarify (vrátane, ale nie výlučne, z dôvodov kolísania meny, cien ropy, zmien zákonov) kedykoľvek až do potvrdenia rezervácie. Ak sa medzi zadaním objednávky a potvrdením zmení cena vašej rezervácie, spoločnosť DFL alebo DF Ireland potvrdí rezerváciu, ak sa cena zníži (a zaúčtuje vám iba skutočnú cenu), ale ak sa cena zvýši, tak vás spoločnosť DFL alebo DF Ireland bude kontaktovať ohľadom pokynov. 

Veci ako strešné boxy/stojany na bicycle alebo iné predmety pripevnené k vozidlu, ktoré nie sú súčasťou karosérie vozidla, budú spoplatnené. 

Nie všetci Dopravcovia majú vybavenie na to, aby mohli prijímať rezervácie pre osoby so zdravotným postihnutím alebo zníženou pohyblivosťou. Pri rezervácii by ste sa mali informovať, či má Dopravca vybavenie, ktoré Zákazník požaduje.

4. Cestovný/plavebný poriadok

Všetky časy odchodov/príchodov určuje Dopravca a sú uvedené ako miestny čas – podrobnosti nájdete v potvrdení rezervácie. Odporúčame vám, aby ste sa pred začiatkom cesty informovali o prípadných zmenách u Dopravcu. Odchod/príchod plavieb môže byť prerušený a/alebo dĺžka plavieb predĺžená alebo zrušená z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok a/alebo prílivových podmienok a/alebo iných okolností.

Môže sa stať, že z rôznych prevádzkových, technických alebo časových dôvodov bude pri plavbách potrebné použiť náhradné lode alebo iné miesta odchodu alebo príchodu alebo zmeniť/zrušiť dostupné zariadenia/služby.

Ani spoločnosť DFL, ani DF Ireland nenesú zodpovednosť za žiadne náklady alebo nepríjemnosti spôsobené v dôsledku takýchto okolností, ale spoločnosť DFL sa vám to pokúsi oznámiť, ak to bude možné, pomocou kontaktných údajov, ktoré ste poskytli pri rezervácii. Na zodpovednosť Dopravcu sa za takýchto okolností vzťahujú Podmienky Dopravcu. 

5. Zvieratá

Preprava zvierat je povolená len vtedy, ak Zákazník predtým, ako si spraví rezerváciu, upozorní o tom spoločnosť DFL. Každá takáto preprava musí byť v súlade s príslušnými zákonnými požiadavkami a požiadavkami Dopravcu. Prevoz zvierat môže byť spoplatnený a môžu sa naň vzťahovať ďalšie podmienky. Pred rezerváciou sa poraďte so svojim veterinárom alebo príslušným orgánom. Za zvieratá ste právne zodpovedný/á a plne zodpovedáte za získanie všetkých potrebných dokumentov, súhlasov a povolení.

6. Nákladné a úžitkové osobné vozidlá 

Na prepravu nákladných a úžitkových osobných vozidiel sa vzťahujú osobitné podmienky a tarify. Definíciu toho, čo predstavuje nákladné vozidlo a či sa naň vzťahuje špeciálna tarifa, určuje v každom prípade Dopravca.

Len na orientáciu, vozidlá s dĺžkou presahujúcou 6,5 metra, špeciálne vyrobené alebo prispôsobené na prepravu nákladu, či už prepravujú tovar alebo nie, podliehajú špeciálnym tarifám, ako aj všetky vozidlá inej špecifikácie, ktoré však prepravujú tovar alebo sa prevážajú za obchodným účelom. V prípade, že je vozidlo rezervované ako osobné auto alebo súkromné vozidlo, ale Dopravca ho označí ako nákladné vozidlo, sa bude účtovať plná tarifná sadzba a/alebo sa preprava odmietne bez akejkoľvek náhrady. Pre ďalšie informácie o nákladných tarifách a sadzbách kontaktujte oddelenie nákladnej dopravy DFL na čísle (+44) 01473 370 915.

Na úžitkové osobné vozidlá s dĺžkou presahujúcou 6,5 metra, ktoré sú vyrobené alebo prispôsobené na prepravu 8 alebo viacerých osôb a/alebo ktoré Dopravca trajektu neklasifikuje ako súkromné vozidlo, sa môže vzťahovať iná tarifa. V prípade, že je vozidlo rezervované ako osobné auto alebo súkromné vozidlo, ale zistí sa, že ide o úžitkové osobné vozidlo, sa bude účtovať plná tarifa a/alebo sa zamietne jeho preprava bez akejkoľvek náhrady.

7. Nebezpečný materiál

Ani spoločnosť DFL, ani Dopravcovia neprijmú rezervácie pre vozidlá, ktoré prepravujú nebezpečné alebo rizikové materiály, a za určitých okolností ani vozidlá s LPG pohonom. Za určitých okolností je možné získať písomné povolenie od Dopravcu, ale takéto povolenie môže podliehať dodatočným poplatkom a podmienkam. Za prepravu takýchto materiálov, či už sú nahlásené alebo nenahlásené, zodpovedáte Dopravcovi. V prípade, že sa snažíte prepravovať nenahlásené nebezpečné/rizikové materiály, preprava môže byť odmietnutá bez akejkoľvek náhrady.

8. Potvrdenie a platba

Pokiaľ ste si u DFL alebo DF Ireland nezriadili úverový účet, musíte zaplatiť za každú rezerváciu v čase keď ju robíte, pred vydaním potvrdenia. Platby sa musia spraviť na spoločnosť DF Ireland, ktorá je zodpovedná za prijímanie platieb v mene spoločnosti DFL. Platbu je možné uskutočniť kreditnou kartou alebo debetnou kartou. Za firemné/komerčné karty sa účtuje príplatok vo výške 2 %. Spotrebiteľské kreditné karty vydané bankami so sídlom mimo EHP podliehajú prirážke 2 %. 

Keď budete kontaktovať spoločnosť DFL, aby ste si spravili rezerváciu a uhradíte plnú sumu spoločnosti DF Ireland za všetkých Zákazníkov, na ktorých sa vzťahuje rezervácia, spoločnosť DFL vám vydá potvrdenie, ktoré bude obsahovať podrobnosti o vašej rezervácii a ďalšie informácie na základe informácií, ktoré ste poskytli. Zmluva medzi vami a Dopravcom (Dopravcami) bude uzatvorená až po vystavení potvrdenia o rezervácii. V prípade, že do 24 hodín od vykonania rezervácie nedostanete od DFL potvrdenie o rezervácii, kontaktujte tím služieb zákazníkom na adrese help.directferries.com.

Spoločnosť DFL nie je povinná vystaviť potvrdenie o rezervácii po tom, ako si spravíte rezerváciu u DFL, ak sa vyskytne problém, ktorý DFL uvážlivo posúdi a rozhodne, že už nemôže potvrdiť rezerváciu. Spoločnosť DFL nevydá takéto potvrdenie, ak ona alebo DF Ireland zistí chybu v cene cesty alebo ak cesta už nie je k dispozícii. Ak z akéhokoľvek dôvodu spoločnosť DFL nemôže potvrdiť vašu rezerváciu, bude vás o tom informovať a nebude vašu rezerváciu ďalej spracovávať. DF Ireland potom zariadi, aby vám bola vrátená platba za tú časť rezervácie, ktorú ste už zaplatili, pokiaľ sa nerozhodnete použiť túto sumu na inú rezerváciu.

Súhlasíte s tým, že údaje, ktoré spoločnosť DFL uchováva vo svojich informačných systémoch (alebo v systémoch poskytovateľov služieb spoločnosti DFL), sú dôkazom o vašej rezervácii a jej podrobnostiach. Ak sa platba uskutoční debetnou alebo kreditnou kartou, suma alebo splatný zostatok bude z tejto karty stiahnutý v čase rezervácie.

V závislosti od typu vybraného lístka a počtu cestujúcich (a následne hodnoty lístka) sa k cene lístka pripočíta servisný poplatok (splatný spoločnosti DF Ireland, ktorá je zodpovedná za prijatie platby v mene spoločnosti DFL). Toto sa zobrazí pred potvrdením rezervácie.

9. Storno

Ak zakúpený cestovný lístok umožňuje zrušenie, potom môže byť rezervácia zrušená a storno poplatky budú účtované v súlade s týmito Podmienkami rezervácie a Podmienkami Dopravcu. Cestovné lístky zakúpené za špeciálnu akciovú cenu nemusia byť vratné, a preto vám odporúčame, aby ste si v čase rezervácie skontrolovali Podmienky Dopravcu a informovali sa u spoločnosti DFL, aby ste vedeli, či je možné rezervácie zrušiť a či sa na lístok nevzťahujú dodatočné podmienky, ktoré by mohli spôsobiť, že vrátenie peňazí nebude možné.

Za každé zrušenie z vašej strany bude účtovaný nasledujúci storno poplatok spoločnosti DFL/DF Ireland vrátane všetkých poplatkov účtovaných Dopravcom.

Storno poplatok spoločnosti DFL/DF Ireland sa bude líšiť v závislosti od toho, či svoju rezerváciu zrušíte prostredníctvom portálu „Môj účet“ („Online“) alebo telefonicky a/alebo e-mailom („Offline“):  

  • Za zrušené rezervácie Online: £10/€12 za rezerváciu (v závislosti od meny použitej pri rezervácii). 
  • Za zrušené rezervácie Offline: £20/€25 za rezerváciu (v závislosti od meny použitej pri rezervácii). 

Poplatky za platbu kartou účtované pri rezervácii sú nevratné. Zálohové platby za rezerváciu sú nevratné. Ak Zákazník, ktorý si rezervoval trajektovú alebo železničnú dopravu, túto službu nevyužije, peniaze budú vrátené iba vám v súlade s náležitými Podmienkami Dopravcu. 

Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu (voliteľný príplatok)

Podmienky služby Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu v tejto časti platia len vtedy, ak ste si počas rezervácie vybrali a zaplatili za službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu

  • Podmienky služby Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu sa vzťahujú iba na zrušenie cesty trajektom a nevzťahujú sa na žiadne ďalšie časti cesty (napr. rezervácia hotela, prenájom auta, porucha auta, poplatky za kartu, rezervačné poplatky atď.).
  • Službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu si musíte vybrať a kúpiť v rovnakom čase ako je rezervácia trajektu.
  • Podmienky služby Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu sa budú vzťahovať len na individuálnu rezerváciu trajektu, na ktorú je spravená rezervácia.
  • V prípade, že si rezervujete viacero ciest, na ktoré sa vzťahujú rôzne referencie rezervácií, túto možnosť je potrebné vybrať samostatne pre každú rezerváciu.
  • Službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu nemožno po zakúpení z rezervácie odstrániť [a poplatok za službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu, ktorý ste zaplatili pri rezervácii, vám nebude vrátený].
  • Žiadosti o zrušenie musia byť doručené najmenej 48 hodín pred odchodom plavby. Služba Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu sa nevzťahuje na žiadosti o zrušenie prijaté po tomto stanovenom čase alebo na nevyužité rezervácie trajektov.
  • V prípade, že potrebujete zrušiť rezerváciu, prihláste sa na webovej stránke do služby 'Môj účet’.
  • xxxxEn caso de que necesite cancelar su reserva, acceda a la sección “Mi cuenta” del sitio web.
  • PLNÁ CENA VÁM BUDE VRÁTENÁ IBA ZA LÍSTOK NA TRAJEKT. Rezervačný poplatok alebo poplatok za službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu, ktorý ste zaplatili pri rezervácii, vám nebude vrátený. Taktiež vám nebudeme účtovať storno poplatok uvedený v bode 9 vyššie.
  • Tieto podmienky služby Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu sa vzťahujú iba na vami požadované zrušenia. Nevzťahujú sa na zrušenie alebo zmeny zo strany Dopravcu (alebo nás) alebo v dôsledku udalostí mimo našej kontroly alebo kontroly Dopravcu  (viac informácií nájdete v bode 14).
  • Spoločnosť Direct Ferries si vyhradzuje právo účtovať administratívny poplatok vo výške £100/€120 za rezerváciu v prípade, že v priebehu 72 hodín dôjde k viacerým rezerváciám plavby pre to isté vozidlo.

Koala – Flex na poslednú chvíľu – Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu (voliteľné navyše) 

Služba Storno bez udania dôvodu umožňuje cestujúcim zrušiť svoju rezerváciu do 2 hodín pred odchodom ich rezervácie a to bez povinnosť uviesť dôvod alebo vysvetlenie.

Článok 1 – Čo zahŕňa služba Zrušenie bez udania dôvodu

  • Bude vám vrátených 80 % nákladov na vaše lístky na trajekt (okrem nákladov na službu Zrušenie bez dôvodu).
  • Použitím služby Zrušiť bez udania dôvodu zrušíte cestu všetkých cestujúcich a/alebo vozidiel zahrnutých vo vašej rezervácii.

Článok 2 – Čo služba Zrušenie bez udania dôvodu nezahŕňa

  • Službu Zrušenie bez udania dôvodu nie je možné použiť:
    • V prípade zrušenia z vašej vlastnej iniciatívy menej ako 2 hodiny pred plánovaným odchodom podľa rezervácie;
    • Ak vaše lístky zruší spoločnosť Direct Ferries alebo Dopravca trajektu. V týchto dvoch prípadoch sa náklady na službu Zrušenie bez udania dôvodu nevracajú. 

Článok 3 - Cena služby Zrušenie bez udania dôvodu

  • V čase rezervácie cesty máte možnosť zakúpiť si službu Zrušenie bez udania dôvodu za príplatok navyše, ktorý sa priráta k cene vášho lístku na trajekt, a ktoré vám budú predložené pri kúpe.

Článok 4 – Ako mi budú vrátené peniaze?

  • 1/ Prihláste sa do rozhrania Môj účet Direct Ferries aspoň 2 hodiny pred odchodom;
  • 2/ Vyberte rezerváciu, ktorú chcete zrušiť, a potvrďte zrušenie rezervácie;
  • 3/ Platba vám bude vrátená formou, ktorá bola použitá pri rezervácii do 5 pracovných dní.
  • Spoločnosť Direct Ferries sa môže rozhodnúť, že v prípade potreby alebo podozrenia z podvodu požiada o ďalšie dokumenty.

Článok 5 - Začiatok a trvanie služby Zrušenie bez udania dôvodu

  • Služba Zrušenie bez udania dôvodu nadobudne účinnosť po potvrdení nákupu služby Zrušenie bez udania dôvodu, a to po zaplatení plnej sumy rezervácie alebo prvej zálohy požadovanej spoločnosťou Direct Ferries. V prípade, že platba vašej rezervácie alebo prvej požadovanej zálohy bude z akéhokoľvek dôvodu nedostatočná alebo banka ju z akéhokoľvek dôvodu odmietne, služba Zrušenie bez udania dôvodu nebude účinná. V ten istý čas si nemôžete zakúpiť viac ako 2 služby Zrušenie bez udania dôvodu na osobu a rok. Spoločnosť Direct Ferries si vyhradzuje právo zrušiť nákup služby Zrušenie bez udania dôvodu a vrátiť peniaze na váš bankový účet, ak dôjde k prekročeniu tohto limitu. Služba Zrušenie bez udania dôvodu končí 2 hodiny pred odchodom.

Článok 6 - Výnimka z práva na odstúpenie od zmluvy

  • Beriete na vedomie, že ste boli týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami vopred informovaný/á, že právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť na službu Zrušenie bez udania dôvodu. Služba Zrušenie bez udania dôvodu sa totiž začína ihneď po jej zakúpení a môže byť v plnom rozsahu vykonaná okamžite a pred vypršaním lehoty na odstúpenie od zmluvy, čo vám neumožňuje využívať ju. Z tohto dôvodu sa vzdávate práva na odstúpenie od zmluvy.

Koala - Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu / Zrušenie bez udania dôvodu (voliteľný príplatok) 

Služba Zrušenie bez udania dôvodu umožňuje cestujúcim zrušiť svoju rezerváciu do 2 dní (48 hodín) pred odchodom trajektu ich rezervácie, a to bez udania dôvodu alebo akéhokoľvek zdôvodnenia.

Článok 1 – Čo zahŕňa služba Zrušenie bez udania dôvodu

  • Bude vám vrátených 70 % z ceny lístkov na trajekt (vrátane nákladov na službu Zrušenie bez udania dôvodu).
  • Použitím služby Zrušiť bez udania dôvodu zrušíte cestu všetkých cestujúcich a/alebo vozidiel zahrnutých vo vašej rezervácii.

Článok 2 – Čo služba Zrušenie bez udania dôvodu nezahŕňa

  • Službu Zrušenie bez udania dôvodu nie je možné použiť:
    • Ak rezerváciu zrušíte z vlastnej iniciatívy menej ako 2 dni (48 hodín) pred odchodom trajektu vašej rezervácie;
    • Ak vaše lístky zruší spoločnosť Direct Ferries alebo Dopravca trajektu. V týchto dvoch prípadoch sa náklady na službu Zrušenie bez udania dôvodu nevracajú. 

Článok 3 - Cena služby Zrušenie bez udania dôvodu

  • V čase rezervácie cesty máte možnosť zakúpiť si službu Zrušenie bez udania dôvodu za príplatok navyše, ktorý sa priráta k cene vášho lístku na trajekt, a ktoré vám budú predložené pri kúpe.

Článok 4 – Ako mi budú vrátené peniaze?

  • 1/ Na stránke Direct Ferries sa prihláste do služby Môj účet  aspoň dva dni pred odchodom trajektu;
  • 2/ Vyberte rezerváciu, ktorú chcete zrušiť, a potvrďte zrušenie rezervácie;
  • 3/ Platba vám bude vrátená formou, ktorá bola použitá pri rezervácii do 5 pracovných dní.
  • Spoločnosť Direct Ferries sa môže rozhodnúť, že v prípade potreby alebo podozrenia z podvodu požiada o ďalšie dokumenty.

Článok 5 - Začiatok a trvanie služby Zrušenie bez udania dôvodu

  • Služba Zrušenie bez udania dôvodu nadobudne účinnosť po potvrdení nákupu služby Zrušenie bez udania dôvodu, a to po zaplatení plnej sumy rezervácie alebo prvej zálohy požadovanej spoločnosťou Direct Ferries. V prípade, že platba vašej rezervácie alebo prvej požadovanej zálohy bude z akéhokoľvek dôvodu nedostatočná alebo banka ju z akéhokoľvek dôvodu odmietne, služba Zrušenie bez udania dôvodu nebude účinná. V ten istý čas si nemôžete zakúpiť viac ako 2 služby Zrušenie bez udania dôvodu na osobu a rok. Spoločnosť Direct Ferries si vyhradzuje právo zrušiť nákup služby Zrušenie bez udania dôvodu a vrátiť peniaze na váš bankový účet, ak dôjde k prekročeniu tohto limitu. Služba Zrušenie bez udania dôvodu končí 2 dni (t.j. 48 hodín) pred odchodom trajektu.

Článok 6 - Výnimka z práva na odstúpenie od zmluvy

  • Beriete na vedomie, že ste boli týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami vopred informovaný/á, že právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť na službu Zrušenie bez udania dôvodu. Služba Zrušenie bez udania dôvodu sa totiž začína ihneď po jej zakúpení a môže byť v plnom rozsahu vykonaná okamžite a pred vypršaním lehoty na odstúpenie od zmluvy, čo vám neumožňuje využívať ju. Z tohto dôvodu sa vzdávate práva na odstúpenie od zmluvy.

10. Poplatky za zmenu 

Rezerváciu môžete zmeniť, iba ak to povolí Dopravca, a ak to umožňujú Podmienky Dopravcu, ktoré sa vzťahujú na váš lístok (lístky). Niektoré rezervácie, ako napríklad cestovné lístky zakúpené za akciové alebo špeciálne ceny, nie je možné zmeniť. Na niektoré rezervácie sa môže vzťahovať Dopravcov poplatok za zmenu vrátane akéhokoľvek rozdielu medzi cenou, ktorú ste si zarezervovali, a novou tarifou. Preto by ste si v čase rezervácie mali skontrolovať Podmienky Dopravcu a informovať sa u spoločnosti DFL, aby ste vedeli, či je možné vašu rezerváciu zmeniť. 

Za každú zmenu, ktorú spravíte, vám bude účtovaný nasledujúci administratívny poplatok spoločnosti DFL/DF Ireland vrátane všetkých poplatkov účtovaných Dopravcom.

Poplatky za zmenu účtované spoločnosťou DFL/DF Ireland sa budú líšiť v závislosti od toho, či ste rezerváciu spravili Online alebo Offline (pozri časť 9 ohľadom týchto definícií): 

  • Za zmeny vykonané Online: 10 £/12 € za rezerváciu (v závislosti od meny použitej pri rezervácii).
  • Za zmeny vykonané Offline:
    • Ak bola celková cena rezervácie nižšia ako 100 £/100 € (v závislosti od meny použitej pri rezervácii) - £10/€12
    • Ak bola celková cena rezervácie vyššia ako 100 £/100 € (v závislosti od meny použitej pri rezervácii) - £20/€25.

11. Check in

Posledný čas vstupnej kontroly si môžete overiť počas registrácie a v potvrdení rezervácie. Ak Zákazník v uvedenom  čase vstupnej kontroly nie je pripravený nastúpiť na trajekt alebo vlak, nástup nemožno zaručiť, pretože sa medzitým mohli prijať čakacie listiny. Ak má Zákazník špeciálne požiadavky alebo dostal od DFL povolenie prepravovať zvieratá alebo nebezpečný tovar, tak sa zvyčajne od Zákazníka očakáva, že vstupnú kontrolu vykoná skôr, ako je uvedené v potvrdení rezervácie.

Je výlučne na uvážení Dopravcu, či na palubu prijme alebo neprijme cestujúceho, jeho vozidlo alebo batožinu. Každý Zákazník musí mať všetky potrebné cestovné doklady na vstup do krajín, ktoré má v úmysle navštíviť, a na opätovný vstup do krajiny odchodu.

Zodpovedáte za to, že meno uvedené v pase každého Zákazníka sa zhoduje s menom na lístku, inak Zákazník nebude môcť cestovať a cestovné poistenie možno nebude platné. Ak niektorý Zákazník zmení svoje meno medzi dátumom rezervácie a dátumom cesty (napríklad po sobáši), musíte to oznámiť spoločnosti DFL na adrese help.directferries.com.

12. Vaša zodpovednosť 

Zodpovedáte spoločnosti DFL, DF Ireland a Dopravcovi za dodržiavanie týchto Podmienok rezervácie, Podmienok Dopravcu a akýchkoľvek ďalších požiadaviek uložených Dopravcom alebo zákonom. Ste zodpovedný/á aj za poskytnutie úplných a presných informácií o vašej rezervácii vrátane vozidla a cestujúcich. 

13. Zákony a medzinárodné dohovory 

Vaša rezervácia podlieha zákonom alebo dohovorom, ktoré sa vzťahujú na rezervácie trajektu alebo vlaku, a vašu pozornosť usmerňujeme hlavne na Aténsky dohovor o preprave cestujúcich a ich batožiny po mori z roku 1974, ktorý ukladá dopravcovi povinnosti a obmedzuje jeho zodpovednosť. Na vlaky, ktoré nie sú určené na prepravu cestujúcich po mori, sa Aténsky dohovor nevzťahuje.

14. Udalosti mimo kontroly strán

Ak dôjde k nepredvídanej udalosti, ktorá je mimo kontroly Dopravcu alebo nás, ktorej  sme my alebo Dopravca z vyššie uvedeného dôvodu nemohli aj napriek všetkej vynaloženej starostlivosti zabrániť, a ktorá výrazne sťaží poskytnutie rezervovanej cesty, potom:

  • Budú platiť vaše zákonné práva (vrátane práva EÚ o náhrade škody v prípade meškania alebo zrušenia);
  • V súlade s vašimi zákonnými právami sa budú uplatňovať Podmienky Dopravcu vrátane toho, či máte za takýchto okolností právo na vrátenie peňazí za váš lístok na trajekt;
  • Ak vás Podmienky Dopravcu oprávňujú na vrátenie peňazí, vyplatíme vám refundáciu hneď ako ju prijmeme od Dopravcu;
  • SAk Podmienky Dopravcu oprávňujú Dopravcu vydať vám namiesto peňažnej náhrady poukážku, vystavíme vám poukážku v tej istej hodnote, ako ju vystavil Dopravca (za predpokladu, že ste poukážku neobdržali priamo od Dopravcu);
  • Nebudete mať nárok na vrátenie rezervačného poplatku, ktorý ste nám zaplatili v čase rezervácie, ani na vrátenie poplatku za službu Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu, ktorý ste zaplatili pri rezervácii, ak ste si vybrali možnosť Zrušenie z akéhokoľvek dôvodu.

Nepredvídateľná udalosť môže zahŕňať (okrem iného) vojnové konflikty, vládne opatrenia, ktoré znemožňujú alebo obmedzujú cestovanie do príslušnej destinácie, krach alebo bankrot prevádzkovateľa, iné závažné problémy, ako je terorizmus, významné riziká pre ľudské zdravie, ako je vypuknutie závažnej choroby v destinácii cesty, pandémie alebo epidémie alebo prírodné katastrofy, ako sú hurikány, zemetrasenia alebo zlé poveternostné podmienky, ktoré môžu znemožniť bezpečné cestovanie do destinácie dohodnutej v zmluve.

15. Zodpovednosť spoločnosti DFL a DF Ireland 

Ani spoločnosť DFL, ani DF Ireland nie sú zodpovedné za trajektové alebo vlakové služby, ktoré poskytujú. Spoločnosť DFL je zodpovedná za:

  • sprostredkovanie Služieb ; a
  • správnosť informácií, ktoré DFL poskytuje.

Ani spoločnosť DFL, ani DF Ireland nie sú zodpovedné za správnosť informácií, ktoré nezverejnili vrátane informácií zverejnených na webstránkach Dopravcom, ani za nesprávne informácie, ktoré im poskytli Dopravcovia. 

Zmluva o poskytnutí dopravy bude medzi vami a Dopravcom a budú platiť Podmienky Dopravcu. Preto ani DFL, ani DF Ireland nebudú niesť v žiadnom prípade zodpovednosť za poskytnutie alebo uskutočnenie dopravy. Ani DFL, ani  DF Ireland  nenesú zodpovednosť za prípadné škody alebo straty, ktoré ste utrpeli v dôsledku neuskutočnenia alebo nesprávnej prevádzky dopravy zo strany Dopravcu, vrátane situácií kde Dopravca prestal byť solventný alebo ináč prestal poskytovať svoje služby. V takých prípadoch ani DFL, ani DF Ireland sú nie povinné vrátiť vám peniaze. DFL vám odporúča, aby ste sa proti takýmto situáciám poistili a uzatvorili si cestovné poistenie, ktoré zahŕňa krytie pre prípadné zlyhanie Konečného poskytovateľa služieb. Podmienky cestovného poistenia, ktoré sa rozhodnete uzatvoriť, si pozorne prečítajte, aby ste mali plný prehľad aké poistné udalosti zahŕňa, a proti akým rizikám ste chránení. 

V prípade akýchkoľvek obáv alebo otázok o preprave, ktorú ste si zakúpili, sa obráťte  priamo na Dopravcu prepravy.

16. Obmedzenie zodpovednosti 

Ani DFL, ani DF Ireland neobmedzujú svoju zodpovednosť za (i) škody spôsobené podvodom alebo klamlivými vyhláseniami z ich strany (ii) škody vzniknuté v prípade smrti alebo ujmy na zdraví spôsobené ich nedbanlivosťou; alebo (iii) akékoľvek iné škody, ktorých vylúčenie alebo obmedzenie by bolo v rozpore s platnými zákonmi. V iných prípadoch DFL a DF Ireland nesú zodpovednosť iba za škody, ktoré vznikli priamo: (a) ich porušením právnych povinností a zodpovedností; alebo (b) ich porušením týchto Podmienok rezervácie, pričom rozsah náhrady škody je vždy  obmedzený (pokiaľ ide o spoločnú zodpovednosť spoločnosti DFL a DF Ireland) na sumu zodpovedajúcu dvojnásobku celkovej ceny vyplatenej za rezerváciu vo vzťahu k príslušnému Zákazníkovi.

Žiadosti o náhradu škody uplatnené voči DFL alebo DF Ireland sú obmedzené alebo vylúčené ak medzinárodné zmluvy alebo iné právne predpisy obmedzujúce alebo vylučujúce právnu zodpovednosť sa vzťahujú na zmluvné prepravné služby. Zodpovednosť za námornú prepravu sa riadi príslušnými ustanoveniami medzinárodných zmlúv, vrátane Aténskeho dohovoru, ktorý obmedzuje zodpovednosť Dopravcov za mimoriadnu udalosť lode, poruchy lode alebo nedbanlivosť.

17. Sťažnosti 

Akúkoľvek sťažnosť týkajúcu sa Služby musíte podať bezodkladne a najneskôr do 14 dní od dokončenia rezervácie kontaktovaním spoločnosti DFL poštou alebo e-mailom na adresu reservations@directferries.

Môžete tiež navštíviť platformu Európskej komisie na riešenie sporov online (ODR) na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR slúži na registráciu vašej sťažnosti na DFL. Nerozhoduje o tom, ako bude vaša sťažnosť vyriešená.

Ak sa sťažujete na niečo, čo sa stalo počas vašej cesty, kontaktujte priamo Dopravcu, aby tento problém vyriešil pomocou údajov uvedených na Stránke.

18. Záverečné ustanovenia 

Tieto Podmienky rezervácie sa riadia zákonmi Anglicka a Walesu. Súhlasíte s tým, že anglické súdy budú mať právomoc vypočuť a rozhodnúť o akomkoľvek spore, ktorý vznikne z výkladu týchto podmienok. Môžete si však zvoliť právo a jurisdikciu Škótska alebo Severného Írska, ak tam žijete.

Ak súd alebo iný orgán príslušnej jurisdikcie zistí, že niektoré ustanovenie (alebo časť ustanovenia) týchto Podmienok rezervácie je neplatné, nezákonné alebo nevymáhateľné, toto ustanovenie alebo časť ustanovenia sa v požadovanom rozsahu nebude považovať za súčasť tejto zmluvy s vami a platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení tým nebude dotknutá. 

© Direct Ferries Limited, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, Spojené kráľovstvo. Registračné číslo spoločnosti: 03865405

© Direct Ferries (RoI) Limited, Work Hub, 77 Camden Street, Dublin D02 XE80, Írsko. Registračné číslo spoločnosti : 721008

Zostaňme v kontakte

Exkluzívne ponuky doručené do Vašej e-mailovej schránky