Často kladené otázky

Naša databáza "Často kladené otázky (FAQ)" obsahuje otázky a odpovede na najčastejšie otázky o rezervácii lístkov a cestovaním trajektom! Kliknutím na kategóriu nižšie uvidíte súvisiace otázky. Ak Vaša otázka nie je zodpovedaná, Kontaktujte nás

Vytvorenie rezervácie

  • Kedy je najlacnejšie obdobie na cestovanie?

    Ceny všeobecne stúpajú s poklesom voľných miest, takže tí, ktorí si rezervujú lístky vopred, sú zvyčajne odmenení lacnejším cestovným. Plavby okolo školských prázdnin a štátnych sviatkov sú veľmi populárne a zvyčajne sú rýchlo vypredané, takže lacnejšie cestovné bude k dispozícii, ak sa vyhnete plavbe v tomto období. Prihláste sa k odberu členských ponúk, aby sme mohli Vás informovať, ak budú k dispozícii nejaké špeciálne zľavy.

  • Mal by vodič byť započítaný do počtu cestujúcich?

    Áno. Označenie „Cestujúci“ sa vzťahuje na všetky osoby prepravované na trajekte, nielen na ďalších cestujúcich vo vozidle.

  • Prečo môj typ vozidla nie je k dispozícii v rozbaľovacej ponuke?

    Buď trajektová spoločnosť neumožňuje prevoz Vášho typu vozidla, alebo možnosť rezervácie on-line nie je k dispozícii - záleží na prevádzkovateľovi. Prosím, kontaktujte nás pre ďalšie informácie.

  • Ako môžem rezervovať iné vozidlo v každom smere?

    Nie všetky trajektové spoločnosti umožňujú dve rôzne vozidlá v rámci jednej rezervácie. Ak táto voľba nie je k dispozícii pre vybrané trasy, tak Vám odporúčame urobiť dve samostatné rezervácie.

  • Ako môžem rezervovať iný počet cestujúcich v každom smere?

    Nie všetky trajektové spoločnosti umožňujú rôzny počet cestujúcich v oboch smeroch v rámci jednej rezervácie. Ak táto voľba nie je k dispozícii pre vybrané trasy, tak Vám odporúčame urobiť dve samostatné rezervácie.

  • Je možné získať skupinovú zľavu?

    Zľavy sú niekedy k dispozícii, ak cestuje viac než 5 vozidiel alebo viac ako 9 cestujúcich bez áut. Prosím, kontaktujte nás, aby sme mohli zariadiť skupinovú zľavu na cestovné.

  • Ak cestujem autom z požičovne a ešte neviem značku, model alebo ŠPZ, ako mám rezervovať lístok?

    Vo väčšine prípadov je povolené cestovať s požičaným autom za predpokladu, že máte povolenie od požičovne vziať jej vozidlo na trajekt. Mali by ste zvoliť typ vozidla, ako "Ďalšie", zadať rozmery, ktoré očakávate od vozidla a potom zadať ŠPZ "Neznáme". Niektoré trajektové spoločnosti však môžu účtovať poplatok v prístave za aktualizáciu ŠPZ vozidla vo Vašej rezervácii.

  • Ako sa mám rozhodnúť, či mám cestovať ako nákladné vozidlo alebo nie?

    To sa líši podľa trajektovej spoločnosti, ale podľa všeobecného pravidla každé vozidlo, ktoré vezie obchodný tovar alebo dopravné prostriedky, ktoré sú určené na prepravu tovaru, musia cestovať ako náklad. Ak máte akékoľvek pochybnosti, tak nás, prosím, kontaktujte.

  • Som tehotná, môžem cestovať trajektom?

    To sa líši podľa trajektovej spoločnosti, ale spravidla máte povolené cestovať do 28. týždňa tehotenstva. Ženy, ktoré sú v čase plavby viac než 28 týždňov tehotné, môžu byť požiadané o predloženie lekárskeho potvrdenia o spôsobilosti na cestu. Ak budete teda v čase plavby tehotná 28 týždňov a viac, odporúčame Vám, aby ste nás pred vykonaním rezervácie kontaktovali.

  • Ponúkate zľavy miestnym obyvateľom?

    Áno, na plavbách, kde je takáto možnosť. Avšak predpisy o tom, kto spadá do kategórie miestnych obyvateľov sa líšia podľa trasy. Ďalšie informácie sú k dispozícii v našom rezervačnom systéme.

  • Ponúkate zľavy študentom alebo dôchodcom?

    Áno, na plavbách, kde je to dostupné. Ďalšie informácie sú k dispozícii v našom rezervačnom systéme.

  • Je možné rezervovať otvorený spiatočný lístok?

    Na tratiach, kde je to možné, uvidíte možnosť rezervovať cestovný lístok s otvoreným návratom v sekcii, kde by ste mali zadať údaje Vašej cesty. Ak táto voľba nie je zobrazená, potom táto možnosť neexistuje.

  • Prečo nie sú k dispozícii žiadne plavby pre termín, v ktorom chcem cestovať?

    To buď znamená, že plavebné poriadky ešte neboli zverejnené, trajekt v ten deň nepremáva alebo to, že všetky miesta sú už vypredané. Ak si nie ste istí, tak nás, prosím, kontaktujte.

  • Ako zaplatím za rezerváciu?

    Všetky lístky musia byť zaplatené v plnej výške v čase rezervácie. Akceptujeme platobné karty, niektoré miestne platobné metódy a PayPal. Všeobecne neumožňujeme bankové prevody ako platobnú metódu, avšak v individuálnych prípadoch môžeme urobiť výnimku.

  • Prečo nemôžem dostať cenu alebo platiť v miestnej mene?

    Pokiaľ je to možné zobrazujeme ceny v miestnej mene, ale prijímame platbu za lístky len v mene, akú nám účtuje dodávateľ. To bude uvedené v priebehu procesu kalkulácie ceny v prípadoch, keď sa používa prevod meny. Uvidíte sumu a menu, ktorá Vám bude účtovaná.

  • Posielate lístky?

    Nie. Keď si rezervujete lístok, e-mailom obdržíte potvrdenie o rezervácii, ktoré vymeníte buď za palubný lístok v prístave, alebo v niektorých prípadoch použijete toto potvrdenie na nalodenie na trajekt. V každom prípade si musíte so sebou do prístavu zobrať potvrdenie o rezervácii.

  • Nedostal som potvrdzovací e-mail, čo teraz?

    Môžete sa prihlásiť do Môj účet, aby ste si overili či je Vaša e-mailová adresa správna a preposlať si e-mail alebo nás jednoducho môžete kontaktovať. Poskytovateľom veľkého počtu cestovných lístkov je občas blokované odosielanie e-mailov ako anti-spam opatrenie v dôsledku veľkého počtu odosielaných e-mailov.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Pracujete so všetkými prevádzkovateľmi trajektov?

    Direct Ferries poskytuje najpresnejšie informácie o veľkom počte prevádzkovateľov na rôznych domácich a medzinárodných trasách. Aj keď je zoznam trajektových spoločností neustále aktualizovaný, spoločnosť Direct Ferries nemôže vždy zaručiť aktualizované zastúpenie všetkých prepravných spoločností, ktoré prevádzkujú určité trasy.