Informácie o COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Často kladené otázky

Naša databáza "Často kladené otázky (FAQ)" obsahuje otázky a odpovede na najčastejšie otázky o rezervácii lístkov a cestovaním trajektom! Kliknutím na kategóriu nižšie uvidíte súvisiace otázky. Ak Vaša otázka nie je zodpovedaná, Kontaktujte nás

Ako rezervovať trajekt?

  • Kedy je najlacnejšia doba na cestovanie trajektom?

    Ceny budú zvyčajne vyššie počas populárnejších časov a dátumov plavby. Plavbou počas dňa na dlhších trasách, rezervovaním výletov počas pracovných dní a vyhýbanie sa cestovaniu počas školských prázdnin a štátnych sviatkov vám môže ušetriť peniaze. Často sú k dispozícii zľavy aj počas dovolenkových období, takže sa oplatí predplatiť si náš bulletin, aby ste boli prvými, ktorí sa o zľavách dozvedia.

  • Musí byť vodič zahrnutý do počtu pasažierov na trajekte?

    Áno, vodič musí byť zahrnutý do počtu pasažierov.

  • Prečo môj typ vozidla nie je k dispozícii v rozbaľovacej ponuke?

    Môže na to existovať niekoľko dôvodov a môže sa to meniť od jednej trajektovej spoločnosti k druhej. Niekedy je to preto, lebo trajekty nemôžu podporovať váš typ vozidla alebo nemusí byť k dispozícii možnosť objednať si online. Ak nevidíte typ svojho vozidla ako možnosť, môžete nás kontaktovať a my sa pozrieme na to, prečo nie je k dispozícii.

  • Ako si objednám iné vozidlo pre každý smer plavby trajektu?

    Niektoré trajektové spoločnosti vám umožnia objednať si iné vozidlo pre každý smer a pri pokladni si môžete zadať detaily každého vozidla. Ak to nie je možné, najľahšie je objednať si jednosmerný lístok pre každý smer.

  • Ako si objednám rôzny počet pasažierov trajektu v každom smere?

    Je to možné u niektorých trajektových spoločností, ale nie u všetkých. Budete môcť zadať rôzny počet pasažierov pri pokladni, ak je to možné, ale ak nie, tak objednanie jednosmerného cestovného lístka pre každý smer bude najlepšou voľbou.

  • Môžem dostať skupinovú zľavu na trajekt?

    Zľavy sú niekedy k dispozícii vtedy, keď cestuje viac než 5 vozidiel alebo viac než 9 peších pasažierov. Ak plánujete objednať pre veľkú skupinu a chceli by ste vedieť viac, môžete nám e-mailom poslať detaily vašej objednávky, napríklad počet dospelých a detí, typy vozidiel a destináciu a my vám pošleme cenovú ponuku skupinového cestovného.

  • Chystám sa cestovať prenajatým vozidlom a neviem značku, model alebo registráciu, ako si objednám plavbu trajektom?

    Väčšina prevádzkovateľov trajektov vám umožní cestovať v prenajatom vozidle. Nerobte si starosti ak presne nepoznáte vozidlo, ktoré si prenajmete, môžete zadať približnú veľkosť pri vyhľadávaní lístkov na trajekt. V časti Podrobnosti o vozidle vo vyhľadávači vyberte typ vozidla, ktoré si zamýšľate prenajať, napríklad osobné, dodávkové a potom vyberte Značku vozidla a Model, ktorý bude najbližšie k tomu, ktoré sa chystáte prenajať. Vo vybaľovacej ponuke Značka vozidla si môžete taktiež vybrať možnosť "iná" a zvoliť približnú dĺžku a výšku vozidla. Pri pokladni môžete zadať registráciu vozidla ako "neznáma". Niektoré trajektové spoločnosti vám môžu účtovať poplatok pri príchode do prístavu za aktualizáciu registrácie vozidla uloženú vo vašej objednávke, ale my vám dáme vedieť, či je to možné predtým, než dokončíte svoje objednávanie. V MyAccount môžete taktiež aktualizovať detaily o vozidle pred plavbou.

  • Ak sa dozviem, či by som mal trajektom cestovať ako nákladné vozidlo alebo nie?

    To je rôzne u rôznych trajektových spoločností, avšak bežným pravidlom je, že akékoľvek vozidlo vezúce obchodný tovar a vozidlá vyrobené na prevoz obchodných tovarov, musia cestovať ako nákladné vozidlá. Pri akejkoľvek pochybnosti kontaktujte náš tím pre náklady, ktorý vám rád pomôže.

  • Som tehotná, môžem cestovať trajektom?

    To je u rôznych trajektových spoločností rôzne, avšak bežným pravidlom je, že môžete cestovať do 28 týždňa tehotenstva (v čase cesty). Ženy, ktoré sú v čase cesty tehotné dlhšie než 28 týždňov, môžu byť požiadané, aby predložili lekárske potvrdenie o schopnosti cestovať, preto vám radíme, aby ste nás kontaktovali pred objednávaním cesty, či budete v čase cesty v 28 týždni alebo neskoršom týždni tehotenstva.

  • Dávate miestnym obyvateľom zľavy na lístky na trajekty?

    Zľavy pre miestnych obyvateľov existujú na niektorých trasách, avšak každá spoločnosť a plavba má rôzne nariadenia o tom, kto má nárok na zľavu. Viac informácií o dostupných zľavách pre miestnych obyvateľov (rezidentských zľavách) je k dispozícii pri zadávaní vyhľadávania lístkov na trajekt.

  • Ponúkate študentské alebo OAP zľavy na lístky na trajekty?

    Ponúkame OAP zľavy na plavby tam, kde sú k dispozícii, pričom tieto sú uplatňované automaticky podľa veku pasažierov. Momentálne bohužiaľ neponúkame študentské zľavy.

  • Môžem si objednať otvorený spiatočný lístok na trajekt?

    Na niektoré trasy si môžete objednať otvorený spiatočný lístok. Pri objednávaní vašej cesty späť, uvidíte možnosť objednať otvorený návrat, kam zadáte dátumy svojej cesty. Ak však tu neexistuje možnosť objednať si otvorenú spiatočnú cestu, tak potom na trase ktorú chcete, nie sú k dispozícii otvorené spiatočné lístky.

  • Prečo neexistujú žiadne plavby trajektov vtedy, keď chcem cestovať?

    Existuje niekoľko dôvodov, prečo nie sú k dispozícii žiadne trajekty na trase, ktorú chcete - môže to byť preto, lebo na trajekt už nie sú voľné lístky, neboli ešte zverejnené cestovné poriadky alebo trajekt v daný deň nepremáva. Avšak je pravdepodobné, že je k dispozícii mnoho iných trajektov, takže si určite overte iné dátumy plavby a alternatívne trasy!

  • Ako zaplatím za objednávku svojho trajektu?

    Akceptujeme platby všetkými hlavnými kreditnými a debetnými kartami, ako aj prostredníctvom Paypal, Applepay a Googlepay. Pri objednávaní budete musieť uviesť svoje platobné detaily, ale my vám nestiahneme žiadnu platbu, kým vaša objednávka nebude potvrdená.

  • Prečo nemôžem dostať cenu alebo platiť svojou miestnou menou keď si objednávam trajekt?

    Aj keď sa snažíme ukázať ceny v miestnej mene, musíme vyberať platbu v mene, ktorú účtuje trajektová spoločnosť.Počas procesu objednávania (rezervácie) vás budeme informovať o každej konverzii meny a o tom, koľko peňazí vám bude naúčtovaných za rezerváciu.

  • Zasielate lístky na trajekt?

    Nie, neposielame poštou fyzické lístky. Keď je vaša rezervácia potvrdená, pošleme vám potvrdzovací e-mail, ktorý je vo väčšine prípadov použitý ako váš palubný lístok. Pri niektorých trajektoch si budete musieť vymeniť svoj potvrdzovací e-mail za cestovné lístky alebo palubné lístky v prístave, a v takomto prípade to bude uvedené vo vašom potvrdzovacom e-maili. Pre všetky rezervácie si musíte zobrať svoj e-mail potvrdzujúci rezerváciu so sebou do prístavu.

  • Nedostal som potvrdzovací e-mail, čo teraz?

    Ak sa nestratil v priehradke pre spam, prihláste sa do MyAccount, overte si, či je vaša e-mailová adresa správna a potom si dajte znovu poslať potvrdzovací e-mail. Ak je vaša e-mailová adresa nesprávna, môžete si ju aktualizovať v MyAccount a potom znovu poslať potvrdzovací e-mail. Ak ho nemôžete nájsť vo svojom účte, alebo z nejakého dôvodu sa nemôžete prihlásiť do svojho účtu, potom sa s nami skontaktujte, aby sme vám mohli poslať ďalší potvrdzovací e-mail.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Pracujete so všetkými prevádzkovateľmi trajektov?

    Aj keď neustále pracujeme na zvyšovaní počtu spoločností, s ktorými pracujeme na domácej i medzinárodnej úrovni, bohužiaľ nemôžeme, aspoň zatiaľ, pracovať s každým jednotlivým prevádzkovateľom trajektov na svete. Zoznam prevádzkovateľov, s ktorými pracujeme, sa neustále rozširuje, takže neustále kontrolujte, či sa tu nachádza konkrétna trajektová spoločnosť alebo trasa, ktorú hľadáte.

  • Moja platba prešla, ale nedostal som potvrdzovací e-mail, kde je?

    Je možné, že váš potvrdzovací e-mail spadol do priehradky so spamom, takže je najlepšie ho skontrolovať tam. Ak ho nemôžete nájsť, môžete sa prihlásiť do MyAccount a požiadať o zaslanie ďalšej kópie. Občas môže chyba komunikácie spôsobiť, že prestaneme dostávať konečné potvrdenie rezervácie od trajektovej spoločnosti, a v takýchto prípadoch musíme kontaktovať trajektovú spoločnosť aby opakovane skontrolovala, či dostala rezerváciu alebo nie. Ak dostala vašu rezerváciu, pošleme vám potvrdovací e-mail, ak nedostala vašu rezerváciu a nemôže ju prijať, dáme vám to vedieť a ihneď refundujeme vašu platbu. Môže nám trvať až 48 hodín kým potvrdíme rezerváciu, avšak ak doba vášho vyplávania je skôr než o 48 hodín, pošleme vám e-mail, aby ste vedeli o probléme a zrušíme rezerváciu a ihneď refundujeme peniaze, aby ste sa mohli pokúsiť urobiť ďalšiu rezerváciu.

  • Prečo neprešla moja platba?

    Ak máte problém s platbou pri rezervácii, môže ísť o komunikačný problém alebo problém s vašou platobnou kartou. Môžete skúsiť znova s tou istou platobnou kartou alebo použiť iný spôsob platby. Ak vaša platobná karta stále nie je akceptovaná, musíte kontaktovať svoju banku a overiť prečo. Ak ste dokončili svoju rezerváciu a my sme nedostali vašu platbu, bude to preto, že trajektová spoločnosť ešte nepotvrdila vašu rezerváciu. Niekedy pri postupovaní rezervácií prevádzkovateľom, musíme čakať kým sa nám ozvú a potvrdia rezerváciu skôr než dostaneme platbu od vás. Keď to všetko prejde, vaša platba bude prijatá a vy čoskoro dostanete potvrdzovací e-mail.

  • Ako dlho trvá potvrdenie rezervácie trajektu?

    Vo väčšine prípadov budeme schopní potvrdiť vašu rezerváciu ihneď, avšak u niektorých trajektových spoločností to môže trvať do 48 hodín, kým potvrdíme rezerváciu. Urobíme všetko pre to, aby ste boli informovaní počas tohto procesu a pošleme vám potvrdzovací e-mail len čo budeme mať potvrdenú rezerváciu od trajektovej spoločnosti.