Eurotunnel

Eurotunnel Le Shuttle je dopravná spoločnosť zameraná na vozidlá a vlaky, ktorá vytvorila stále tunelové spojenie medzi anglickým mestom Folkestone a francúzskym Calais cez Lamanšský prieliv, s cestou trvajúcou len 35 minút a odchodmi až štyri vlaky za hodinu v čase dopravnej špičky.

Nielenže je to najrýchlejšia voľba, ale aj bezproblémová, rýchla cesta bez obmedzení pohonných hmôt či batožiny a okrem toho ponúka flexibilné cestovné poriadky a možnosť vykonať rezerváciu až 11 mesiacov vopred, čo vám poskytne dostatok času na akékoľvek zmeny vašej cesty na poslednú chvíľu.

Stojí za zmienku, že check-in v Eurotuneli prebieha minimálne 45 minút pred odchodom. To vám poskytne čas na bezpečnostné kontroly a využívanie zariadení v prístave, kde nechýbajú reštaurácie, bankomaty, zmenáreň, toalety a 24-hodinová informačná služba, ako aj priestor na venčenie vašich domácich miláčikov.

Britský terminál spoločnosti Eurotunnel sa nachádza v blízkosti mesta Folkestone v Kente a má samostatný výjazd priamo z križovatky 11A na diaľnici M20, takže je veľmi ľahké sa k nemu dostať takmer skadekoľvek v Anglicku. Francúzsky terminál sa nachádza v bezprostrednej blízkosti mesta Calais, blízko križovatky 42 diaľnice A16: cesta Eurotunelom z Londýna do Paríža zvyčajne trvá približne šesť hodín autom.

Myšlienka tunela spájajúceho obe krajiny pochádza od roku 1802, po ktorom nasledovala séria neúspešných návrhov až do 80-tych rokov, keď boli súkromné spoločnosti vyzvané, aby predložili svoje návrhy na výstavbu tunela. Jeden z odmietnutých návrhov zahŕňal visutý most o dĺžke 4,5 km. Spoločnosť Eurotunnel Le Shuttle bola založená v roku 1986 a začala výstavbu v roku 1988.

Ako vytvorili Eurotunel? Využilo sa 11 zariadení na hĺbenie tunelov, každé o hmotnosti 1 100 ton, ktoré sa prevŕtali približne 76 metrami denne. V skutočnosti celkové množstvo odpadu z kopania tunela zvýšilo veľkosť Veľkej Británie o 36,5 ha a mohlo zaplniť štadión Wembley až 13-krát. Systém sa skladá z kyvadlových vlakov, ktoré dopravujú autá a autobusy, pričom každý tento kyvadlový prostriedok jed dlhý 775 metrov.

Tunel pod Lamanšským prielivom je jedným z najväčších úspechov strojárstva v Spojenom kráľovstve a presahuje dĺžku 50,5 kilometra, s priemernou hĺbkou 50 metrov, a viac než 13 000 zamestnancov z Francúzska a Anglicka pracovalo 5 rokov na dokončení tohto projektu za približne 9,5 miliárd libier. Tunel bol nakoniec dokončený v roku 1994 a dňa 6. mája ho slávnostne otvorila kráľovná Alžbeta II. spolu s francúzskym prezidentom Francois Mitterrandom.

Zobraziť viac Zobraziť menej

Trasy a prístavy Eurotunnel

Všetky trasy Eurotunnel

Alternatívne spoločnosti a trasy